هاست و دامین | طراحی سایت نحوه بررسی تست سرعت افزونه های وردپرس WordPress | وبتوک

نحوه بررسی تست سرعت افزونه های وردپرس WordPress

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نحوه بررسی تست سرعت افزونه های وردپرس WordPress :

با استفاده از اقزونه ای با عنوان P3 (Plugin Performance Profiler)که در مخزن وردپرس به ثبت رسیده ، به راحتی می توانید میزان مصرف منابع رم و cpu را در هاست مشاهده کنید و حتی و اگر از طرف شرکت هاست خودتان با اخطار مصرف بیش از حد منابع مواجه شدید به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

برای استفاده از این افزونه ابتدا بر روی لینک زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از راهنمای نصب افزونه در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت خود کنید.

دانلود افزونه p3 profiler

بعد از نصب و فعال سازی افزونه P3 Profiler  همانند تصویر زیر منویی با نام P3 Plugin Profiler در بخش ابزارها پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشود که با رفتن به این منو میتوانید میزان مصرف افزونه ها از منابع هاست را آنالیز و بررسی کنید.

همانطور که در تصویر میبینید برای بررسی و شروع اسکن وردپرس روی دکمه Start Scan کلیک کنید.

بعد از کلیک روی دکمه شروع اسکن پنجره‌ای باز میشود که میتوانید مشخص کنید اسکن به صورت خودکار یا به صورت دستی انجام گیرد . برای اسکن خودکار روی Auto Scan و برای اسکن دستی روی Manual Scan کلیک کنید. برای اینکه کارها به صورت مناسبی انجام گیرد پیشنهاد می کنم بر روی گزینه Auto Scan کلیک کنید.

با کلیک روی این گزینه اسکن شروع شده و کلیه صفحات دسته بندی، صفحه اصلی، برچسب، محصول و پست تایپ‌های دیگر به همراه بخش پیشخوان وردپرس برای بررسی عملکرد هر افزونه که در آن صفحه به خصوص کاری را انجام میدهد بررسی میشود. شما باید تا به انتها رسیدن مراحل منتظر بمانید.

بعد از اینکه اسکن کامل شد تصویری مشابه تصویر زیر نشان داده می شود که با کلیک روی دکمه View Results میتوانید به صفحه مشاهده نتایج مراجعه کنید.

همونطور که در تصویر میبینید داده‌ها به صورت جدا جدا نمایش داده شده که شامل موارد زیر هستند.

MySQL Queries: نمایش تعداد کوئری‌هایی که در هر بازدید از سایت توسط یک بازدیدکننده اجرا خواهد شد

Plugin Impact: نمایش درصد تاثیر افزونه‌ها در سرعت لود سایت و سهمی که افزونه‌ها برای بارگزاری سایت به خود اختصاص داده‌اند

Plugin Load Time: نمایش مدت زمانی که تمامی افزونه‌های سایت روی آن تاثیر دارند(بر حسب ثانیه)

Total Plugins: تعداد افزونه‌های فعال روی سایت که در لود سایت موثر هستند

استفاده از تب Detailed Breakdown به شما هر کدوم از افزونه‌هایی که درصد بالایی از مصرف را به خودشون اختصاص دادند را نمایش خواهند داد که بعد از شناسایی کردن آنها میتوانید به بررسی مشکلات بپردازید و ببینید علت اینکه افزونه مورد نظر باعث شده مصرف cpu در هاست وردپرس بالا رود را پیدا کرده و رفع کنید.

برای آشنایی با مفهوم وردپرس لینک زیر را مشاهده کنید :

درباره وردپرس WordPress 

برای آشنایی با مفهوم افزونه وردپرس به لینک زیر مراجعه کنید :

درباره افزونه وردپرس WordPress Plugins

برای آشنایی با نصب افزونه وردپرس از طریق فایل منیجر به لینک زیر مراجعه کنید :

نصب افزونه Install Plugin از طریق File Manager هاست

تمامی حقوق برای وبتوک محفوظ می باشد.